ASSALAMUALAIKUM



Sabtu, 28 Mei 2011

aduh!!!!! BORRRRINGNYA...............

Rasa nak menulis hari ni, tapi tak tau tentang apa. Boring juga kalau tak tau nak buat apa. Nak tulis pasal memasak, aku bukanlah pakar dalam masakan. Makan pun cari kat luar. Nak share resepi luar biasa, aku tak pernah cipta resepi sendiri. Resepi yang ada pun cedok dari orang lain. kalau ada resepi yang hebat, semua nak simpan, tapi setakat simpan je le. Nak mencubanya jauh sekali.  Bukan apa takut tak jadi, nanti rugi pulak. Alasan......... Sebenarnya cakap ajelah Malas.  Malas ke aku ni....... ntah le.

Apa lagi yang nak dibuat hari ni, Nak mengemas rumah, takut pulak nak buat kerja berat2 buat masa ni. Setakat kuit-kuit sikit sampah, kemaskan almari baju sambil duduk bersantai tu boleh le juga. Kalau tengok keadaan rumah memang buat aku pening tapi tak pe. Pejam mata  untuk sementara waktu ni. Yang penting aku nak kumpul tenaga dan pastikan badan aku sihat seratus peratus. Kalau badan sihat baru le boleh jaga rumah, keluarga dan kerjaya. Kalau asyik sakit je nanti, orang pun tak suka. Jadi kita perlu sihat dan bertenaga.

Aduh!!! boringnya.. Selalu kalau hujung minggu, aku jarang ada dirumah. Aku akan berjalan dengan keluarga. Tapi kerja rumah dah beres tau.  Tempat yang dituju, ikut suka, selalunya pergi shopping (window shopping je), atau pergi tempat-tempat yang menarik. Ada ke tempat menarik di bandaraya ni. Ada sapa kat a tak da. Paling tidak pun kami akan ke padang rekreasi untuk berjongging bukan jogging tapi walking je. Sekadar keluarkan sedikit peluh. Yang lebihnya pekena laksa Kedah kat tepi padang. Wow, part makan laksa yang paling best sekali. Boleh dikatakan semua yang datang kesini, akan makan laksa. Kalau tidak, balik nanti teringat-ingat.

Baru teringat, cuti sekolah pun dah bermula, kemana destinasi percutian kali ni ye. Minggu pertama cuti, rasanya tak dapat kemana. Anak ada tuisyen untuk UPSR. Terima kasih cikgu kerana mengorbankan cuti untuk memastikan anak kami berjaya. SYABAS, jasa cikgu tak dapat kami balas. Selalunya kami jarang merancang, tapi sekali sebut je terus menjadi. Itu yang uniknya. Bukan apa, kesian kat anak-anak, asyik belajar, belajar dan belajar. Jadi sesekali kena bawa mereka makan angin sambil melihat keindahan negeri orang. Boleh  belajar sesuatu. Selain tu boleh jugak hilangkan stress. Bolehlah lupakan sementara kerja-kerja rumah dan kerja ditempat kerja. Nasib baik aku dah selesaikan semuanya sebelum cuti. Lega..........

Boringnya..... nak makan macam2  tak boleh lagi kena pantang. Tadi kata nak cepat sihat.Hai lamanya lagi nak habis. Sabar.........untuk sapa, untuk diri kita juga. Tgk TV pun boring jugak, kalau dah dari pagi, petang bawa ke malam. Nak bersembang tak de teman nak diajak bersembang. Semua sibuk  dengan hobi masing-masing. Novel pun dah habis dibaca. nampaknya kena pergi popular beli novel terbaru. Nak layan lagu, aku bukan minat sangat. habis2, aku dengar dalam kereta je. Dalam you tube ada gak. Tapi jarang aku pasang.

Ada kawan kata, cuba le berniaga kalau boring-boring. Macam2 product jualan lansung ada. Berniaga online pun ada. Tapi aku ni bukan spesis yang pandai berniaga. Nak jadi dealer avon pun tak pandai. Habis terror aku jual kat adik beradik je. Selebihnya aku yang beli dan guna sendiri. Sudahnya boring juga. Nak berniaga online, lagi tak pandai. Yang aku tahu on dan off the line je. Lebih dari tu aku bukan orangnya.

-Aku Tetap Aku-



Tiada ulasan: