ASSALAMUALAIKUM



Sabtu, 26 November 2011

Cuti - masa untuk relaks

Tak sedar hari berlalu begitu pantas. Dah masuk seminggu cuti sekolah rupanya. Bila cuti2 begini selalu je akak terlupa tarikh. Walaupun dah seminggu jadi suri rumah sepenuh masa, belum lagi berkesempatan menulis apa2 entry di blog tenggelam timbul akak ni. Walaubagaimana pun ada juga sesekali akak buat BW.

Cuti-cuti begini, akak tak terlalu terikat dengan masa, Lebih relax dan boleh buat apa yang akak suka sesedap rasa. Buka balik almari dan cari novel2 yang akak dah beli tapi belum lagi di baca. Membaca Novel antara aktiviti yang akak paling suka sejak remaja dulu. Minat tu masih diteruskan walaupun usia dah tak seremaja dulu. Dalam 3 hari ni akak dah pun berjaya menghabiskan sebuah novel,bertajuk UDA & DARA hasil tulisan Aisya Sofea. Antara novelis yang akak suka. Setiap kali ada novel terbaru karyanya, akak akan beli walau pun tak terus di baca. Janji novel tu dah berada dalam tangan.


 Sweet warna novel ni


Kalau teringin nak baca akak titipkan Sinopsis Yang akak ambil di bahagian belakang novel.

Sudah sekian lama terpisah kerana masing-masing mengejar cita-cita, tidak mungkin Siti Mariam menerima cinta Izzat Hilman. Kenangan lalu yang sangat menghiris hatinya sentiasa bergentayangan di hadapan mata. namun, si Uda tidak putus asa. Si Dara harus dimiliki walau apa pun yang terjadi.

Ya,mungkin ada rasa rindu di sebalik rasa bencinya terhadap lelaki itu. Namun, dalam diam, Siti Mariam masih tidak mampu membuang perasaan sayang pada Izzat Hilman. Ah, bila memikirkan wasiat arwah ibu lelaki itu, dia jadi nanar. Apatah lagi kemunculan Khalidah bagai dirancang untuk memisahkan mereka.

Hubungan boleh diteruskan, tetapi Siti Mariam meletakkan syarat. Mereka boleh bersama tetapi bersedia untuk berpisah. Tempoh yang diberi hanya tujuh bulan.

Berat sungguh syarat itu, namun, si Uda tidak peduli. Si Dara perlu akur cinta sejati mereka. Bagi izzat Hilman, Jodohnya bersama Siti mariam sangat kuat.


Bagi yang telah biasa membaca novel karya Aisya Sofea, pasti dah maklum cara penulisannya. Bahasa yang diguna dan ayat yang diguna membuatkan kita rasa tak sabar nak tahu penyudah cerita.

Selepas ni, satu lagi novel menunggu untuk dibaca. Juga novelis yang akak suka dan tak pernah ketinggalan mendapatkan hasil karyanya.


Nak tulis sinopsis juga ke. Tak perlu lah ye. Tapi akak jamin ceritanya memang the boom walaupun akak sendiri pun belum lagi membacanya.

Selamat Bercuti kepada semua warga pendidik dan
Salam Maal Hijrah

4 ulasan:

NzA berkata...

wah rajinnya membaca....
Nza skrg xde mood nk baca novel...pegang je terus.......zzzzzzzzzzzzz......hu

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty berkata...

rajin akak baca novel..sy dulu suka skang malas la pulokk

anggunpesona berkata...

@NZA
Ada kalanya terlelap juga saya ni. Tapi kalau ceritanya terkesan dihati memang tak sabar nak habiskan satu buku tu.

anggunpesona berkata...

@Rina
Akak ni pun ikut mood juga. Bila mood datang, rasa nak baca sampai habis. Kalau tidak, terperap le novel tu dalam almari.